مجله ملایی ارگانیک

قرص آلتادین چیست-درمان گلو درد با قرص آلتادین

قرص آلتادین

قرص آلتادین یک قرص مکیدنی است که با استفاده از عصاره گل ختمی تهیه شده و به طور موثری گلودرد را بهبود می‌دهد.  همچنین برای سرفه، خارش گلو، التهاب و سوزش آن بسیار مؤثر است و با مرطوب کردن مجاری تنفسی، به بهبود سریع‌تر این مشکلات کمک می‌کند. این قرص مکیدنی گیاهی اثرات خلط آور نیز دارد.

قرص آلتادین چیست؟

قرص مکیدنی آلتادین یک قرص گیاهی حاوی گیاه ختمی، عصاره تام شیرین بیان و اسانس نعنا می‌باشد. این قرص در بهبود سرفه، گلو درد و خشکی و سوزش گلو بسیار موثر می‌باشد.

 

قرص‌ آلتادین می‌تواند در درمان گلو درد و خارش گلو موثر باشند و حتی می‌تواند به عنوان داروی کمکی (نه به عنوان داروی اصلی) در درمان برخی از عفونت‌های دهان و گلو موثر باشند. این قرص حاوی شیرین بیان است که خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهاب از خود نشان می‌دهد و نیز ترکیبات ختمی موجود در آلتادین، اثرات ضد سرفه، خلط آور و ضد التهاب دارد.

 

قرص آلتادین برای کرونا

همه‌ی ما به خوبی با علائم و نشانه‌های بیماری کرونا آشنا هستیم و می‌دانیم این ویروس با درگیر کردن دستگاه تنفسی، می‌تواند مشکلات زیادی در گلو و مجاری تنفسی ایجاد کند. بسیاری از پزشکان در کنار داروهای درمان‌کننده کرونا، استفاده از محصولات گیاهی چون آلتادین را نیز برای کاهش علائم ناشی از این بیماری توصیه می‌کنند.

 

مصرف قرص آلتادین در بیماران کرونایی می‌تواند التهاب مجاری تنفسی، خشکی شدید گلو و سرفه‌های خشک ایجاد شده در اثر این بیماری را تسکین دهد. بنابراین آلتادین برای کرونا یک داروی درمان‌کننده نیست و فقط می‌تواند برخی از علائم این بیماری را بهبود بخشد.

<yoastmark class=

اجزاء و مواد موثره

قـرص گیاهی آلتـاديـن از 220 میـلـی گــرم گيــاه ختمــی عصاره تـام شیرین بیان و 2 میلی گرم اسانس نعنا تهيه شده است که حاوی مواد ضد التهاب گلیسیریزین ، فلاوونویید، موسـيلاژ، اسانـس و ترکیباتی مانند آسپاراژيـن، بتائيـن، لسيتـين، صمـغ و مقـداري مـواد چرب مي بـاشد. هر قرص  به میزان 2/5 میلی گرم پلی فنل تام بر مبنای پیروگالل اسـتاندارد شده است.

چطور سرفه را درمان کنیم؟

در اکثر موارد، ویروس باعث بروز سرفه می­‌شود و باید دوره­‌ی آن طی شود. گاهی این مدت تا دو هفته به‌ طول می­‌انجامد. پزشکان معمولا آنتی بیوتیک تجویز نمی‌کنند زیرا آنتی بیوتیک تنها درمورد باکتری کاربرد دارد.

 

درمان خانگی سرفه:

هیچ راه سریعی برای خلاص شدن از شر سرفه وجود ندارد.

 

ساده ترین راه تسکین سرفه استفاده از داروهای رایج و بدون نیاز به نسخه است. باید استراحت کنید و مایعات زیادی بنوشید.

 

قرص گیاهی مکیدنی آلتادین

موارد مصرف :

التهاب ها، تحريکات و خشکي مخاط گلو و دهان

برونشیت

سرفه هاي تحريکي ناشي از افزايش ترشحات دستگاه تنفسي فوقاني

گلودردهای غیر عفونی

اثرات درمانی و فارماکولوژی

 

موسیلاژها و سایر مواد موثره موجود در برگ و گل خـتمی، به عنوان عمده ترین ترکیب موجود در این قرص مکیدنی، دارای اثر خلط آور و نرم کننده می باشند که با ایجاد لایه ای موسیلاژی و مـرطوب در مخاط گلو، از گسـترش تحریـکات جلوگیری می کنند. گلیسیریزین موجود درعصاره شیرین بیان نیز واجـد آثار نرم کنندگی، ضد سرفه، خلط آور و ضد التهاب است. اسانس نعنا دارای اثرات ضد میکروبی بوده و در بهبود طعم و بوی قرص موثر است.

عوارض جانبی

عوارض جانبی خاصی تاکنون گزارش نشده است.

موارد منع مصرف

بعلت ساكارز موجود در این فرآورده، در بيماران ديابتي با احتیاط مصـرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *