مقالات

بهترین ماسک صورت خانگی برای انواع پوست

برای داشتن پوستی سالم و شاداب، همیشه نیازی نیست که هزینه‌ی بالایی صرف کنید. در واقع شما می‌توانید با چند ترکیب بسیار ساده، انواع ماسک صورت خانگی را تهیه کنید. ماسک‌هایی که به کلاژن‌سازی یا جوان‌سازی پوست، رفع آکنه، رفع تیرگی پوست و درمان چین و چروک صورت کمک می‌کنند. ماسک‌هایی که مناسب انواع پوست همچون پوست خشک، نرمال، مختلط یا چرب باشند. با این حال بهتر است به یاد داشته باشید که برای دریافت نتیجه دلخواه، بهتر است هر ماسک صورت را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم برای تهیه بهترین ماسک صورت خانگی برای انوع پوست، به ادامه مقاله توجه کنید.

فواید ماسک صورت خانگی بسیار زیاد است، چرا که از ترکیبات بسیار طبیعی و خالص تهیه می‌شود. یک ماسک صورت خانگی ساده می‌تواند به رطوبت و آبرسانی صورت کمک کند، چرا که معمولا بین 10 تا 30 دقیقه روی صورت قرار می‌گیرد.

معمولا ترکیباتی که در ماسک صورت خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث افزایش ویتامین و مواد مغذی پوست می‌شود، پوست را کاملا تمیز می‌کند و همچون لایه بردار، پوست مرده و آسیب دیده را از بین می‌برد. بنابراین پوست شما جوان، شاداب، انعطاف‌پذیر و روشن‌تر می‌گردد.

با این حال توصیه می‌کنیم پیش از تهیه و ساخت هرنوع ماسک صورت خانگی، به ترکیبات توجه بیشتری داشته باشید. ممکن است یک ترکیب مناسب پوست چرب یا خشک نباشد. برای مثال سفیده تخم مرغ مناسب پوست چرب است، چرا که چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. زرده تخم مرغ مناسب پوست خشک است، چرا که اسیدهای چرب مفیدی برای پوست فراهم می‌سازد.

بایدها و نبایدهای ماسک صورت خانگی

پیش از تهیه ماسک صورت خانگی باید نکاتی را رعایت کنید تا پوستتان دچار حساسیت نشود. این نکات کمک می‌کند تا در تهیه ماسک صورت خانگی، توجه بیشتری داشته باشید و پوستتان شاداب وسلامت باشد.

باید‌های ماسک صورت خانگی

  • ماسک را با توجه به ترکیبات و نوع پوستتان باید بین 10 تا 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. اینطور ترکیبات به خوبی جذب پوست شوند.
  • پیش از استفاده از ماسک، حتما حمام کنید یا پوستتان را بشویید.
  • پیش از استفاده از ماسک می‌توانید از پاک کننده‌های پوست، مثل ژل شستشوی صورت نیز استفاده کنید.
  • به اندازه ترکیبات ماسک صورت خانگی توجه کنید.
  • پیش از تهیه ماسک صورت خانگی، به نیاز و نوع پوستتان توجه کنید. ممکن است برخی از ترکیبات مناسب نوع پوست شما نباشد.
  • پس از مصرف ماسک صورت خانگی از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ باعث خشکی پوست می‌شود.
  • پس از شستشوی صورت می‌توانید از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

نبایدهای ماسک صورت خانگی

  • در صورتی که به یکی از ترکیبات ماسک حساسیت دارید، آن ماسک را تهیه نکنید.
  • ممکن است پوستتان هنگام استفاده از ماسک صورت، دچار قرمزی، التهاب یا خارش شود. در این صورت ماسک را به سرعت از پوستتان پاک کنید. این نشانی از حساسیت است و باید صورتتان را با آب سرد بشویید.
  • پیش از استفاده از هر نوع ماسک صورت، آن را گوشه پوستتان تست کنید.
  • زمان استفاده از ماسک‌های خانگی بین 10 تا 30 دقیقه است و نباید زمان زیادی روی پوست باقی بماند.
  • پس از استفاده از ماسک صورت، پوستتان را اسکراب یا لایه برداری نکنید، چرا که پوست لطیف است و ممکن است دچار جوش یا حساسیت شود.

انواع ماسک صورت خانگی

همان‌طور که می‌دانید، ماسک صورت خانگی انواع متفاوتی دارد. اما پیش از تهیه هر گونه ماسک صورتی باید به ترکیبات توجه کنید. در واقع ترکیبات هر ماسک صورت خانگی به نیاز پوست شما بستگی دارد. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، هر نوع ماسک پوست صورتی مناسب شما نیست. در این صورت باید حتما سراغ ماسک صورت مناسب پوست خشک بروید. در ادامه مقاله به انواع ماسک صورت خانگی برای انواع پوست می‌پردازیم.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

در صورتی که پوست خشکی دارید، باید از ترکیباتی برای تهیه ماسک خانگی استفاده کنید که باعث آبرسانی و افزایش چربی پوستتان شود. ماسک صورت عسل و آووکادو یک ترکیب بسیار مناسب برای رطوبت رسانی، آبرسانی و نرم‌ کنندگی پوست صورت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *