مجله ملایی ارگانیک

کرم رفع موهای زائد-چگونگی عملکرد و موارد احتیاط

 از بین بردن موهای زائد بدن و صورت با کرم موبر

استفاده از کرم رفع موهای زائد یکی از سریعترین و بی دردسرترین روشها برای از بین بردن موهای زائد است . البته این روش تنها برای چند روز تاثیر دارد و اثرش دایمی نیست . در بازار کرمهای موبرمختلفی با مارک های متفاوت وجود دارد . منتهی ما بایستی بدانیم از چه نوع کرم موبری باید استفاده کنیم ؟

 

همیشه سعی کنید از کرم موبری استفاده کنید که فاقد عطر و اسانس می باشد .

زیرا ممکن است پوستتان نسبت به بوی کرم موبر حساسیت نشان دهد .

همچنین همیشه قبل از استفاده از هر نوع ماده بهداشتی حتما آن را روی نقطه ای از پوستتان که در معرض دید نیست  مثل زانو یا ناحیه پشت زانو، تست کنید . چنانچه پوستتان نسبت به کرم موبر حساسیت نشان داد سعی نکنید که نوع دیگری را استفاده کنید .

زیرا ترکیبات اکثر موبرها شبیه به هم است . استفاده از کرم های موبر نسبت به استفاده از تیغ ارجحیت بیشتری دارد . زیرا سرعت رشد مو در این روش بسیار کمتر از تیغ و ژیلت است .

از دیگر مزایای استفاده از کرم موبر جهت محو کردن موهای زائد ، به صرفه بودن و بار اقتصادی پایین این محصول است . قابل استفاده در تمامی نقاط بدن است و در صورت مصرف طولانی مدت ، باعث نازک شدن موها می شود . همچنین به هنگام استفاده شما درد زیادی را متحمل نمیشوید . بهترین کرم موبر دائمی که می توانید از آن برای از بین برد موهای زائد برای همیشه استفاده نمایید کرم موبر دائمی گیاهی بایودر است که محصولی با کیفیت و فوق العاده موثر می باشد.

 

البته که هر محصولی دارای مزایا و معایبی است .

معایب استفاده از کرم موبر نیز عبارتند از :

 

بعضی از موبرها دارای بوی بدی هستند . شما در جاهایی که زخم یا خراشیدگی دارید نمیتوانید از کرم موبر استفاده استفاده کنید . همچنین در اکثر پوستها التهاباتی را پدید می آورند که پس از چند روز به مرور از بین می روند .

 

نکته : جهت از بین بردن موهای زائد نواحی بیکینی از کرم های موبری که ویژه استفاده برای این نواحی ساخته شده اند استفاده کنید .

 

کرم گیاهی رفع موهای زائد

موهای زائد صورت برای همه خانم‌ها آزار دهنده است. به خصوص اگر تیره و کمی ضخیم باشد. زیرا وجود آن‌ها روی پوست صورت سبب تیره‌تر شدن پوست و چسبندگی بیشتر آلودگی‌ها می‌شود. گاهی نیز رشد موهای زائد صورت به صورت برگشتی در پوست سبب ایجاد جوش روی صورت می‌شود. به همین دلیل همه ما دوست داریم هرچه زودتر از آن‌ها خلاص شویم. بهترین راه برای این کار، استفاده از کرم‌های موبر گیاهی است. زیرا هم عوارض بند انداختن و وکس را روی صورت ندارد و هم ترکیبات شیمیایی ندارد که به پوست آسیب برساند.

کرم رفع موهای زائد

کرم رفع موهای زائد

کرم گیاهی رفع موهای ضاعد   برای چیست و چگونه عمل می‌کند؟

عصاره‌های این کرم، گردش خون را در  صورت کاهش داده و از تغذیه فولیکول موهای زائد جلوگیری می‌کند. در نتیجه موها سست شده و از ریشه جدا می‌شوند.

 

استفاده مداوم از این کرم و جذب عصاره‌های گیاهی مؤثر، سبب نرمی پیاز مو شده و ضخامت آن‌ها را به مرور زمان کمتر می‌کند.

 

علاوه بر این، ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب موجود در سه گیاه شوکران، بنگ دانه و تاتوره، شامل آلکالوئیدها، هیوسامین، اسکوپولامین و… اثر آنتی کولینرژیک داشته و گیرنده‌های موسکارینی را در بدن مهار می‌کنند. این مکانیسم نیز در سست شدن موهای زائد نقش دارد. البته این آنتی اکسیدان‌ها از التهاب و قرمزی پوست پس از اصلاح نیز پیشگیری می‌کند.

 

 

 

موارد احتیاط و منع مصرف

 

استفاده از کرم هیرسوتان در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

 

مصرف این کرم روی پوست دارای خراشیدگی، بریدگی و زخم، ممنوع است.

 

استفاده از این کرم موبر گیاهی در افرادی که مبتلا به عارضه گلوکوم و آریتمی های تاکی کاردی هستند، مجاز نیست.

 

افرادی که به داروهای گیاهی حساسیت دارند، این محصول را با احتیاط مصرف کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *