مجله ملایی ارگانیک

لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری-اورگانیک ملایی

در دوران بارداری از لوازم آرایشی گیاهی و ارگانیک استفاده کنید

اهمیت استفاده از لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری دردوران بارداری ضروری است به دلیل اینکه وجود تغییر در هورمون های بدن پوست اکثر خانم ها دچار لک بارداری اکنه ورم وتغیرات اینچنینی میشود که این امر باعث میشود که اعتماد بنفس خود را از دست بدهند

در چنین شرایطی استفاده از لوازم آرایش و میکاپ کردن می‌تواند حال و هوای مادر را عوض کرده و روحیه‌اش را تغییر دهد. اما از طرفی ترکیبات شیمیایی که در محصولات آرایشی وجود دارند، از طریق پوست جذب و وارد خون می‌شوند و در نهایت تاثیرات منفی روی سلامتی جنین می‌گذارند.
به همین علت شناخت لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری اهمیت زیادی دارد. با استفاده از این محصولات می‌توانید در دوران حاملگی با خیال راحت آرایش کنید بدون آنکه سلامتی جنین به خطر بیفتد.

لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری که استفاده میکنید  باید فاقد ترکیبات شیمیایی مضر مانند پارابن، فتالات و فلزاتی مانند سرب باشند.

لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری

استفاده از رژ لب در بارداری

در استفاده از انواع لوازم آرایش و آرایش کردن در بارداری به خصوص رژ لب باید با احتیاط انجام شود. رژ لب یکی از لوازم آرایشی پرطرفدار در میان خانم‌هاست و یکی از ترکیبات به کار رفته در فرمولاسیون آن، سرب می‌باشد.

سرب یک ترکیب سمی بوده و خطرات زیر را به همراه دارد:

1. افزایش فشار خون در خانم‌های باردار
2. آسیب های مغزی و کلیوی به جنین

پارابن ماده دیگری که معمولا در رژها به کار می‌رود، ماده نگهدارنده خطرناک است. این ماده می‌تواند از طریق مایع مخاطی پوست جذب بدن شده و برای سلامت جنین خطرناک باشد.

اگر به دنبال لوازم آرایش مخصوص بارداری هستید باید از رژلب‌های بدون سرب و بدون پارابن استفاده کنید. بهترین گزینه برای آرایش در دوران بارداری استفاده از رژ لب‌های گیاهی است.از این رو آرایشی و بهداشتی ارگانیک ملایی به شما کمک میکند که بهترین لوازم آرایشی ارگانیک که فاقد هرگونه مواد شیمیایی باشند را تهیه کنید

اگر باردار هستید، قبل از خرید هرگونه مواد آرایشی در دوران بارداری، به این موارد توجه کنید:

– در مشخصات مندرج بر روی لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری، به دنبال عباراتی مانند “BPA free” ، “free-aromatic-free”، “no DEA”، “free paraben”

باشید.
– به سراغ لوازم آرایشی ارگانیک بروید. معمولا با این دسته از محصولات دچار مشکلی نخواهید شد. اما اگر آلرژی داشته و یا دچار عدم تحمل مواد غذایی هستید، بهتر است لیست کامل تمام عناصر به کار رفته درمحصول آرایشی را بررسی کنید.
– اگر احیانا جزو کسانی هستید که از هر فرصتی برای امتحان محصولات جدید استفاده می کنند، می توانید محصولات ارگانیک گیاهی و فاقد گلوتن را امتحان کنید.

– اگر در رابطه با مواد شیمیایی موجود در محصولات اطمینان ندارید، کمی در این زمینه تحقیق کرده و در مورد عوارض جانبی احتمالی آن ها با متخصص پوست خود مشورت کنید.

مصرف چه ضدآفتابی در بارداری بهتر است؟

با وجود اینکه آسیب‌رسانی ترکیبات استفاده شده در کرم‌های ضدآفتاب در بارداری  اثبات نشده است، ولی برای احتیاط بیشتر پیشنهاد می‌شود در این دوران از ضدآفتاب‌های غیرشیمیایی  و لوازم آرایش گیاهی مخصوص بارداری استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کرم‌های آرایشی را نمی‌توانید به جای ضدآفتاب استفاده کنید. اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم موجود در ضدآفتاب‌ها خطری برای بارداری ندارند.

مصرف پنکک در بارداری

هر چند در میان لوازم آرایشی کرم پودر و پنکک آسیب کمتری ایجاد می‌کند، اما اگر صورتی پر جوش یا تحریک‌پذیر دارید استفاده از کرم‌های آرایشی چرب را در بارداری کنار بگذارید. این مواد می‌توانند پوست را حساس و جوش و آکنه را تشدید کنند.

راه‌های رفع ترک و تیرگی پوست

• مصرف ژل آلوئه‌ورا روی ناحیه
• آغشتن لکه‌ها با مخلوط صاف‌شده‌ی ترب ریزشده با آب لیمو که دو روز خارج یخچال مانده باشد
‌ استفاده از مخلوط صاف‌شده‌ی خیار رنده شده با شیرِ درون یخچال روی لکه‌ها
• مصرف ترکیب پوست لیمو و زردچوبه در مناطق ترک‌خورده و تیره
• ترکیبی از روغن کنجد و روغن جوانه‌ی گندم با حجم‌های 50 و 10 میلی‌لیتر و 20 قطره از روغن اسطوخودوس را قبل از خواب روی ترک‌ها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *