مجله ملایی ارگانیک

ضد آفتاب طبیعی-کرم ضد آفتاب گیاهی چیست

به چه ضد آفتابی طبیعی می گویند ؟

ضد آفتاب طبیعی-محافظت از پوست در برابر آفتاب امری اجتناب ناپذیر است چرا که اشعه‌های خورشید بزرگترین دشمن پوست به شمار می‌روند. این اشعه‌ها عامل ۷۰ تا ۸۰% چین و چروک‌ها، مهم‌ترین علت لکه‌های قهوه‌ای و همچنین سرطان پوست هستند. پس در واقع خرید ضد آفتاب و استفاده روزانه از آن، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای حفظ جوانی و سلامتی پوست می‌باشد.

ضدآفتاب ارگانیک و طبیعی فاقد ترکیبات شیمیایی هست ضدآفتاب‌های طبیعی اغلب متشکل از ترکیبات گیاهی هستند

کرم ضد آفتاب گیاهی چیست؟

همه ما برای تولید ویتامین D به مقداری آفتاب نیاز داریم.

در این میان افرادی که پوست تیره تری دارند یا کسانی که دور از خط استوا زندگی می کنند به نور بیشتری نیاز دارند.

کی از ساده ترین راه ها برای محافظت از پوست استفاده از ضدآفتاب های گیاهی است.

همان طور که از نام این ضد آفتاب ها مشخص است، از مواد طبیعی و گیاهی ساخته شده اند بنابراین استفاده از آن ها عوارضی نخواهد داشت و برای بدن و محیط زیست بی ضرر هستند؛ به راحتی در دسترس هستند و در خانه می توان آن ها را تهیه کرد.

روغن زیتون و روغن نارگیل دو روغن گیاهی و طبیعی هستند که می توان به عنوان کرم ضد آفتاب گیاهی از آن ها استفاده کرد.

هر دو این روغن ها دارای SPF حدود 7 یا 8 هستند که به خودی خود، به این معنی که شما می توانید 7 یا 8 برابر بیشتر از همیشه در معرض آفتاب قرار بگیرید، بدون اینکه دچار آفتاب سوختگی شوید.

spf این روغن های طبیعی ممکن است در مقایسه با SPF 50 ضدآفتاب های شیمیایی چشمگیر نباشد. اما به یاد داشته باشید که ما لزوماً نمی خواهیم همه اشعه ماوراء بنفش را مسدود کنیم و مقداری از آن را برای تولید ویتامین D نیاز داریم.

چندین روغن گیاهی دیگر مانند اسطوخودوس، اکالیپتوس و تخم هویج نیز دارای قدرت محافظتی در برابر آفتاب هستند

و می توان آن ها را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

آیا ضد آفتاب طبیعی واقعا می‌تواند از پوست در برابر آفتاب محافظت کند؟ 

آنچه اکثر افراد نمی‌دانند این است که برخی روغن‌های گیاهی SPF طبیعی دارند. پس محافظت از پوست به روش طبیعی امکان‌پذیر است اما نمی‌توان گفت که ۱۰۰% قابل اطمینان می‌باشد!

اگر ضدآفتاب به درستی انتخاب نشود، از خورشید و مضرات آن به هیچ عنوان در امان نخواهید بود. پس اگر ترجیح شما برای محافظت از پوستتان استفاده از ضدآفتاب های ارگانیک و طبیعی هست ، از ضدآفتاب های گیاهی ملایی ارگانیک استفاده کنید تا از مزایای این کرم ها به طور کامل برخوردار شوید  و بتوانید حسابی از پوستتان محافظت کنید .

یک فرد باید به دلایل و مزایای زیر از ضد آفتاب استفاده کند:

-پیشگیری از پیری زودرس پوست

کرم ضد آفتاب از پوست در برابر ظاهر شدن علائم پیری مانند چین و چروک ، خطوط ریز و رنگدانه ها محافظت می کند  ضد آفتاب احتمال بروز علائم پیری روی پوست را تقریباً تا 24 درصد کاهش می دهد، به خصوص برای افراد زیر 55 سال.

-پیشگیری از سرطان پوست

کرم ضد آفتاب به محافظت و پیشگیری از انواع سرطان پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می کند .

شکی نیست که سرطان پوست اغلب می تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است زندگی فرد را تهدید کند.

-پیشگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی پوست را ضعیف می کند و آن را مستعد بروز کبودی ها و لکه ها می کند. پوست ممکن است در اثر آفتاب سوختگی کنده شود و قرمزی متوسط تا شدید و گاهی در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هوای بسیار گرم ورم کند. بنابراین استفاده از ضد آفتابی که از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض سوختگی محافظت می کند، مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *