مجله ملایی ارگانیک

روغن خردل معجزه زیبایی-خواص روغن خردل برای پوست

روغن خردل چیست؟

روغن خردل، از دانه‌های گیاه آن به دست می‌آید و دارای خواص و فواید بسیاری است. این روغن زردرنگ است. خردل اولین بار در هند حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح کشت شد و بیشتر به دلیل ارزش دارویی که دارد، معروف است.

از این رو این یکی از روغن‌های محبوب در روش‌های درمان خانگی و سنتی کشورهایی چون هند، پاکستان و بنگلادش به شمار می‌رود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و دارای خواص ضدالتهابی است. همچنین با اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد معدنی همراه است که فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

از این روغن به طور موضعی برای بهبود سلامت پوست بدن استفاده می‌شود. بهتر است قبل از مصرف، تست حساسیت به آن انجام شود. بدین ترتیب که یک یا دو قطره از آن را روی محدوده کوچکی از پوست امتحان کرده و در صورت عدم بروز حساسیت، مصرف آن را ادامه دهید.

فواید روغن خردل برای پوست

فواید روغن خردل بسیار است. این روغن برای درمان بیماری‌های مربوط به قلب، پوست، مفاصل، ماهیچه‌ها و دیگر مشکلات، شناخته شده است. استفاده منظم از روغن خردل می‌تواند پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه دهد. در ادامه با برخی از فواید روغن خردل بر پوست آشنا می‌شویم:

 

از بین بردن لکه‌های تیره صورت

ماساژ منظم صورت با روغن خردل می‌تواند به کاهش لکه‌های تیره و رنگدانه­های پوست کمک کند. کمی روغن خردل، آرد نخودچی، 1 قاشق چای‌خوری ماست و چند قطره لیمو را با هم مخلوط کرده تا حالت خمیری به خود بگیرد، حال آن را به صورت و گردن خود بمالید.

 

بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشورید.

درخشان کردن پوست

این روغن سرشار از ویتامین A، B و E است که همه این‌ها خواص ضد پیری داشته و در سلامت پوست نقش دارند. برای اینکه پوستتان جوان به نظر برسد به مقدار مساوی روغن خردل و نارگیل را با هم مخلوط کنید و هر شب به مدت 15 دقیقه صورتتان را با آن ماساژ دهید سپس صورتتان را بشورید.

 

اگر به‌طور منظم از این ماسک استفاده کنید متوجه روشن‌تر شدن پوستتان خواهید شد.

 

ضد آفتاب طبیعی

کافی است قبل از بیرون رفتن از منزل با مقدار کمی از این روغن شگفت‌انگیز، پوست خود را ماساژ دهید. مقادیر زیاد ویتامین E موجود در این روغن از پوست شما در برابر پرتوهای مضر UV و سموم محیطی محافظت می‌کند.

 

به یاد داشته باشید که نباید زیاد از این روغن به پوست بمالید چراکه پوست چرب گردوغبار و آلودگی‌های بیشتری را به خود جذب می‌کند.

دارای اثرات ضد پیری است

مقدار زیاد ویتامین E موجود در روغن خردل سبب کاهش چشمگیر چین‌وچروک و سایر علائم پیری پوست می‌شود، البته اگر به‌طور منظم استفاده شود.

بهبود رنگ پوست

زوغن خردل سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس است. این ویتامین‌ها در سلامت پوست نقش دارند. شما می‌توانید قسمت‌های مساوی روغن خردل و نارگیل را مخلوط کرده و به روتین روغن تراپی پوست خود اضافه کنید.  در صورت استفاده منظم ممکن است شاهد بهبود رنگ پوست خود باشید. همچنین ممکن است با تأخیر در ایجاد چین و چروک علائم پیری را نیز کاهش دهد.

 

این روغن مزایا و فواید بسیاری را برای پوست شما در پی دارد. شما می‌توانید آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *