مجله ملایی ارگانیک

افتادگی پوست-راه های درمان افتادگی پوست

 

 

 

 

 

 

علت افتادگی پوست چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

افتادگی پوست ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، احتمال آن با افزایش سن افراد، بیشتر می‌شود. از دست دادن وزن ممکن است باعث افتادگی در پوست شوند.

افتادگی پوست با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. با افزایش سن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. همین امر زمینه ساز شل شدن و افتادگی پوست است.

خوشبختانه برای درمان افتادگی پوست راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانیم این افتادگی را به حداقل برسانیم یا پوست شل شده و افتاده را دوباره به حالت اول باز گردانیم. اگر دوست دارید با این روش ها آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

روشهای درمان افتادگی پوست (لیفت پوست)

افتادگی پوست

افتادگی پوست

آراف فرکشنال

در این روش گرمای یکنواخت و مداوم در بافت‌های زیر سطح پوست ایجاد می‌شود.

آر اف فرکشنال از سال ها قبل توسط پزشکان پوست به عنوان درمان ضد چروک و سفت شدن پوست های شل و افتاده استفاده میشده و هنوز هم در بسیاری از مراکز لیزر و زیبایی پوست معتبر در دنیا و ایران استفاده میشود.

در این روش ابتدا یک روغن و یک ژل رقیق روی پوست مالیده میشود و سپس پزشک با دستگاه آر اف امواج رادیویی پرفرکانس را روی سطح پوست می تاباند ، این امواج رادیویی بتدریج گرما را از سطح پوست به عمق پوست ( درم و زیر پوست ) وارد میکنند

 

کاهش دفعات درمان، کاهش درد و دوران نقاهت بی دردسر و کوتاه از مزایای دیگر این روش می‌باشد. این سیستم از نظر تیپ پوستی محدویت ندارد و ریسک سوختگی و PIH کمتر از انواع دیگر لیزر است. پروتکل درمانی در این روش بطور معمول 4 تا 6 جلسه با فاصله ماهی یکبار می‌باشد.

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که در آن از امواج اولتراسوند یا فراصوت پرتوان برای لیفت پوست و جوانسازی استفاده می‌شود. در واقع هایفوتراپی برای لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن از بهترین گزینه های غیرجراحی محسوب می‌شود؛ که در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و طرفداران بسیاری را در ایران و جهان به خود جذب نموده است.

این روش برای کلیه کسانی  مناسب است و افرادی که تمایل دارند لیفت ابرو و یا لیفت صورت انجام دهند می‌توانند از هایفوتراپی بهره مند شوند.

البته لازم به ذکر است در افرادی که به دلیل کهولت سن افتادگی شدید پوست پیدا کرده اند؛ روشهای جراحی با نتایج بهتر و اثرگذاری بیشتری همراه خواهد بود. اما معمولا افراد سی سال به بالا می توانند هایفوتراپی انجام دهند

روش پی آر پی (PRP) :

از آنجایی که در این روش از خون خود فرد استفاده می‌گردد کاملا بدون عارضه بوده و خطر حساسیت ندارد. کلاژن سازی از حدود یکماه بعد سرعت می‌گیرد و طی سه ماه بخوبی آشکار می‌گردد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن نخ های مخصوص را با استفاده از سوزن های بسیار باریک وارد پوست می کنند و عضلات پوست را به بالا می کشند. این کار همچنین با تحریک کلاژن سازی منجر به جوانسازی پوست می شود. اما این راه درمان افتادگی پوست صورت عوارضی از جمله عفونت و کبودی را هم به دنبال دارد که البته قابل درمان هستند و بیماری طی مدت کوتاهی به صورت کامل بهبود می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *