مجله ملایی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک-اورگانیک مولایی

لوازم آرایشی ارگانیک

این روزها افراد زیادی به دنبال لوازم آرایشی ارگانیک میگردند که فاقد مواد شیمیایی باشند زیرا براین باورند که محصولات ارگانیک کمترین آسیب را به بدن وارد میکنند.در این مقاله سعی داریم بررسی کنیم که ارگانیک بودن به چه معناست و چه برندهایی ارگانیک هستند

لوازم آرایشی ارگانیک

ارگانیک چیست؟

واژه‌ی ارگانیک به معنی تولید محصول در روندی طبیعی و بدون استفاده از کودهای شیمیایی است. یعنی فاقد مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی و به‌طور کلی ضرر کمتر.

متاسفانه همیشه افراد سودجویی وجود دارند که محصلات تقلبی را وارد بازار میکنند و با اسم وبرچسب محصولات ارگانیک و برند به فروش میرسانند ، به‌هرحال برچسب ارگانیک دلیلی بر ۱۰۰٪ طبیعی بودن محصول نیست. چرا که ممکن است بخش اصلی این محصولات را مواد طبیعی تشکیل دهد و همچنان از مواد نگهدارنده و شیمیایی در تولید آن استفاده شده باشد. نکته‌ی دیگر اینکه، تهیه و تولید محصولات ۱۰۰٪ ارگانیک هزینه و زمان بسیاری را می‌طلبد و درنهایت تنوع بسیار پایین خواهد بود. اما به طور کلی در بیشتر محصولاتی که واژه‌ی «ارگانیک» بر روی آنها نقش بسته، حداقل ۹۵٪ ترکیبات آن منشأ ارگانیک و طبیعی دارند.

در لوازم آرایشی ارگانیک از چه ترکیباتی استفاده شده است؟

در تولیدمحصولات آرایشی ارگانیک از مواد طبیعی مثل شیرین بیان، سدر، عسل، بابونه، رزماری و… استفاده می شود، همچنین این محصولات حاوی ضدآفتاب های طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و انواع ویتامین های مفید برای پوست مثل مانند A,C,E هستند که باعث جوانسازی و بهتر شدن بافت پوست می شوند. اکسید تیتانیوم، زینک اکسید و اکسید آهن جزو مواد معدنی طبیعی هستند که در انواع لوازم آرایشی طبیعی استفاده می شوند و در افزایش شادابی پوست نقش بسزایی دارند.

همچنین در ترکیبات لوازم آرایشی طبیعی از موادی مانند عصاره چای سفید، انگور، هلو و دانه انار استفاده می شود که شامل آنتی اکسیدان هستند و حالت انعطاف‌پذیری و نرمی پوست را افزایش می‌دهند. روغن کاکائو یکی از مواد طبیعی و کارآمدی است که در ساخت لوازم آرایشی طبیعی استفاده می شود. از خواص روغن کاکائو برای پوست می توان به دارا بودن فواید مرطوب کننده و خاصیت جوانسازی پوست اشاره کرد. همچنین مصرف روغن کاکائو باعث حفاظت از اسید های چرب بدن می شود. در بیشتر مواقع از روغن کاکائو در ساخت و تولید کرم پودر مایع استفاده می شود.

از دیگر فواید لوازم آرایشی ارگانیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغذیه پوست
  • پوست را شفاف میکنند
  • ابرسان های بسیار خوبی هستند
  • محافظت در برابر اشعه های خورشید
  • جوانسازی پوست
  • به نرمی لطافت پوست کمک میکنند
  • باعث کلاژن سازی پوست میشوند
  • وجود مواد معدنی و طبیعی در اینگونه لوازم آرایشی برای سلامت پوست بسیار ضروری است

لوازم آرایشی طبیعی روی پوست سبک هستند و وقتی آرایش می کنید، احساس سنگینی روی پوست نخواهید داشت.

مهم‌ترین نکات حین خرید لوازم آرایشی طبیعی و گیاهی به شرح زیر هستند:

1. از جایی خرید خود را انجام دهید که لوازم آرایش را در مقابل تابش نور خورشید قرار نداده باشند. به طور مثال اگر در مغازه یا فروشگاه لوازم آرایشی، می‌بینید که محصولات مورد نظر شما در ویترین شیشه‌ای و در معرض تابش و حرارت نور خورشید هستند، از خرید آن‌ها منصرف شوید.
2. حتما حین خرید به تاریخ تولید محصول و تاریخ انقضای آن دقت کنید. ارگانیک بودن این محصولات و عدم استفاده از مواد نگهدارنده، موضوع تاریخ انقضا را حساس‌تر می‌کند.

3. به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده رفته و از تامین‌کننده معتبر خرید خود را انجام دهید. متاسفانه بازار لوازم آرایش ارگانیک نیز از میدان اجناس و محصولات تقلبی بیرون نمانده و ممکن است شما در میان این محصولات نیز با انواع نمونه‌های تقلبی روبرو شوید. از این روی با خرید از یک تامین‌کننده معتبر و دارای هویت تجاری مشخص، می‌توانید با اطمینان محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نظر خود را تهیه کنید.

4. توجه داشته باشید که به دلیل نوسانات قیمت دلاری و اختلالات ایجاد شده در واردات محصولات آرایشی خارجی، این محصولات ممکن است مدتی در گمرک در شرایط نامساعد نگهداری شده باشند و کیفیت خود را از دست داده باشند، از این روی برای استفاده از محصولات ارگانیک که تاریخ انقضای محدودی دارند، توصیه می‌شوند از برندهای داخلی که به سادگی در دسترس قرار دارند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *