مجله ملایی ارگانیک

فواید و معایب محصولات ارگانیک-مولایی ارگانیک

فواید محصولات آرایشی طبیعی چیست؟ 

 

فواید و معایب محصولات ارگانیک-محصولات ارگانیک عوارض کمتری دارند، به خفظ محیط‌ زیست کمک می‌کنند و در طولانی مدت تفاوت قابل توجهشان با محصولات حاوی مواد شیمیایی، به شما ثابت خواهد کرد که هزینه‌ی خود را در راه مطمئنی داده‌اید. علاوه بر این، وقتی محصولات طبیعی و ارگانیک باشند رایحه‌ی همه‌چیز طبیعی‌تر و بهتر است. عطر گل رز، نارگیل، اسطخودوس و سایر فراورده‌های طبیعی، به شما احساس سبکی و نشاط خواهند داد.

از جمله فوایدی که محصولات ارگانیک دارند عبارت است از:

  • در تولید آن ها ضدآفتاب طبیعی استفاده شده است.
  • از موادی که برای تغذیه پوست بسیار مناسب هستند استفاده می شود.
  • باعث شفاف سازی پوست می شوند.
  • بسیاری از این محصولات پوست را آبرسانی میکنند
  • مواد ارگانیکی که برای تولید این محصولات استفاده می‌شوند در جوان سازی پوست موثر است
  • ایجاد کلاژن سازی و بازسازی پوست میکند
  • مواد طبیعی که برای تولید این محصولات استفاده می‌ شوند موجب درخشان شدن پوست می گردند.
  • این محصولات برای انواع پوست ها به خصوص پوست حساس مناسب هستند.

معایب محصولات آرایشی ارگانیک

درکنار تمامی فواید و معایب محصولات ارگانیک، استفاده از این نوع محصولات معایبی نیز دارد. یکی از مواردی که جزو معایب محصولات ارایشی ارگانیک محصوب میشود این است که ماندگاری این محصولات کم است که البته این مسئله برای افرادی که ترجیح میدهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند پوشیده نیست و برآن واقفند وترجیح میدهند همچنان از چنین محصولاتی استفاده کنند. به عنوان مثال رژ لب ها یا تینت لب هایی که کاملا ارگانیک و طبیعی باشند دوام و ماندگاری کمتری دارند
علاوه بر مورد فوق، با توجه به اینکه در ترکیبات مواد آرایشی طبیعی یا گیاهی از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، این محصولات معمولا تاریخ مصرف کمتری دارند و به هیچ عنوان نباید بعد از گذشت تاریج درج شده روی انواع محصولات آرایشی از آن‌ها استفاده کرد.

عمده ترکیبات لوازم آرایش ارگانیک چیست؟

برخی از کمپانی های سازنده لوازم آرایشی که از محصولات طبیعی و ارگانیک در تولید وساخت لوازم آرایشی ارگانیک استفاده میکنند اصولا از ترکیبات زیر استفاده میکنند:
1. شیرین بیان
2. سدر
3. عسل
4. بابونه
5. رزماری
6. ضد آفتاب های طبیعی
7. آنتی اکسیدان های طبیعی
8. ویتامین های مورد نیاز پوست ازجمله A-C-E و …
9. زینک اکسید
10. اکسید آهن
11. عصاره چای سفید
12. انگور
13. هلو
14. دانه انار
15. روغن کاکائو

هر یک از این مواد از ویژگی های خاص خود برخوردارند که مزیت خاصی برای پوست به همراه دارند. به طور مثال ویتامین های مورد استفاده در این محصولات،جوان سازی پوست را به همراه دارد. مواد معدنی در شادابی پوست موثرند. آنتی اکسیدان ها انعطاف پذیری و نرمی را برای پوست به ارمغان می آورند.در آخر هم می توان به روغن کاکائو اشاره کرد که خواص مرطوب کنندگی، جوانسازی و حفاظت از اسیدهای چرب را به عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *