مجله ملایی ارگانیک

سلول های مرده پوست چه هستند-راه های درمان

اصطلاح سلول های مرده پوست یعنی چی؟

سلول های مرده پوست-پوست بدن انسان هر 30 روز خود را بازسازی میکند بنابراییناپیدرم (لایه خارجی پوست) یک لایه جدید ایجاد میکند سلول‌های جدید پوست در اعماق پوست شما تولید می‌شوند و این سلول‌های جدید به مرور زمان به سطح می‌آیند تا جایگزین سلول‌های قدیمی شوند.که به  این فرایند چرخش اپیدرمی میگویند .

علائم پوست مرده

سلول‌های مرده پوست 18 تا 23 لایه اول پوست شما را تشکیل می‌دهند. اگر این سلول‌های مرده پوست به درستی از بین نروند، ممکن است علائمی مانند پوست مات و خشک داشته باشید. علائم دیگر عبارتند از:

  • خارش
  • پوستی کدر
  • جوش و آکنه
  • پوستی ضخیم و خشن
  • پوست خشک و پوسته پوسته

سلول های مرده پوستی چیست؟

پوست ما دارای غدد چربی است که به طور طبیعی روغن های مرطوب کننده مفید پوست را تولید می کنند و یک فرآیند داخلی دارد که سلول های جدید پوست را به طور مداوم تولید و سلول های قدیمی را از بین می برند. سلول  مرده بوستی را کراتینوسیت می نامند که از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده و در لایه های اپیدرم پووست تشکیل می شوند. طی چرخه ای که گفته شد یک سلول پوستی از طریق اپیدرم به سمت بالایی حرکت می کند تا زمانی که به بیرونی ترین لایه پوست برسد که به آن لایه شاخی پوست می گویند. از بین بردن لایه های شاخی پوست با فعالیت لایه اپیدرم امکان پذیر است. هر ساعت تقریبا ۴۰۰۰۰ سلول های مرده پوستی از بین میرود که به تکمیل فرآیند روشن شدن پوست و بازسازی آن کمک قابل ملاحظه ای می کند.

سلول های مرده پوستی چگونه شکل می گیرند؟

از آنجایی که سلول های مرده پوست قدیمی هر روز به طور طبیعی جایگزین و از بین میروند، چند فاکتور مهم وجود دارد که می تواند باعث ایجاد سلول های مرده پوست شوند که باید برای پیشگیری تا حد امکان از آنها مطلع بود تا از مشکلات بیشتر جلوگیری کرد.

سن هر چه افزایش می یابد، روند بازسازی پوست کند می شود. سلول های مرده پوستی با همان سرعت کاهش می یابند که در نتیجه، پوست خشک تر و سلول های مرده پوست تجمع پیدا می کنند.

عدم لایه برداری صحیح، چربی اضافی پوست یا بقایای آرایش می تواند برای حذف سلول های قدیمی پوست و ایجاد سلول های جدید مشکلاتی ایجاد کند. لایه برداری پوست از طریق مختلف می تواند یک روش عالی برای حذف سلول  مرده پوستی باشد. به دنبال فرمول هایی با ترکیباتی مانند گلیکولیک یا اسید لاکتیک باشید که برای روشن تر شدن پوست بسیار مفید هستند.

استفاده از مرطوب کننده نامناسب پوست بعد از لایه برداری و پاکسازی نه تنها به پوست کمکی نمی کند بلکه باعث ایجاد سلول مرده پوستی می شود. به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که متناسب با نوع پوست شما باشند و در بهتر شدن آن سهیم باشند.

تغییرات آب و هوای خشک و دمای سرد و فاقد رطوبت می توانند علل دیگر ایجاد سلول  مرده پوستی باشد. آب و هوا منجر به از دست دادن آب بدن می شود که می تواند سلول مرده پوستی را در یک نقطه قفل و باعث تجمع آنها شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند رطوبت پوست شما را کم کند و برای سالم ماندن پوست آبرسان و ضد آفتاب را نباید فراموش نکنید.

چگونه می‌توان از تجمع سلول های مرده جلوگیری کرد !

ما به هیچ وجه نمی‌توانیم از سلول‌های مرده پوست جلوگیری کنیم، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا به طور منظم روند طبیعی داشته باشند:

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث پیری پوست و مرگ سلول می‌شود

در معرض آفتاب ایمن باشید

با انجام اقدامات ساده برای محافظت از پوست در برابر آفتاب می‌توانید پوست را تازه و صاف نگه دارید.

پوست را به آرامی تمیز کنید

صورت خود را مرتب بشویید تا سلول  مرده پوستی پاک شود. از حرکات و محصولات ملایم استفاده کنید تا پوست شما را آزار ندهد پیشنهاد ما به شما استفاده از صابون قهوه است که در رفع این سلول ها بسیار مفید خواهد بود

رژیم غذایی سالم داشته باشید

میوه‌ها و سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان را برای درخشش پوست خود انتخاب کنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قند تمایل به کاهش رنگ پوست دارند

لایه برداری

(فرایند حذف سلول‌های مرده از بیرونی ترین لایه‌های پوست) برای صاف و نرم نگه داشتن پوست مفید است. با این حال، مهم است که این کار را با دقت انجام دهید تا به پوست خود آسیب نرسانید. بسیاری از محصولات بدون نسخه و داروهای تجویزی می‌توانند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کنند. چندین عمل زیبایی مانند لایه برداری شیمیایی می تواند مقادیر زیادی از سلول‌های مرده پوست را به طور همزمان از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *