مجله ملایی ارگانیک

روغن شتر مرغ-خواص روغن شتر مرغ برای پوست

روغن شتر مرغ چیست؟

 

روغن شتر مرغ برای تهیه لوازم آرایشی و نیز درمان اختلالات پوستی مورد استفاده قرار گرفت از آن برای درمان سوختگی خشکی و بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند. این روغن علاوه بر ویتامین A و اسیدهای آمینه دارای اسید های چرب  مصنوعی مانند امگا ۳،۶،۹ نیز هست که برای شادابی و سلامتی پوست انسان بسیار موثرند. اسیدهای چربی که در روغن شترمرغ وجود دارند، بسیار شبیه به اسیدهای چربی هستند که در پوست بدن دیده می‌شود.

 

جوان سازی پوست با روغن شترمرغ ممکن است؟

 

روغن شتر مرغ بیش از 3000 سال است که توسط فرهنگ‌های مصری، رومی و آفریقایی برای تسکین موضعی بیماری‌های پوستی، مانند خشکی پوست، سوختگی، درماتیت،  پسوریازیس، آفتاب‌سوختگی، ترک‌خوردگی‌های پوستی و خشکی مو استفاده می‌شود.

 

امروزه نیز استفاده از روغن شتر مرغ برای چین و چروک صورت و کمک به جوان سازی پوست طرفداران زیادی دارد. تاثیر شگفت‌انگیز این روغن تا جایی است که در ترکیبات برخی از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست نیز از آن بهره می‌برند.

 

روغن شترمرغ از آنجا که دارای ترکیبات زیر است، برای پوست مفید است:

 

– ویتامین A که برای خصوصیت‌های زیادی که برای بازسازی پوست و خاصیت‌های آنتی اکسیدانی دارد، شناخته‌شده است.

 

– لینولئیک اسید که سبب آرام شدن دردهای عضلانی و دردهای مفصلی می‌شود.

 

– الئیک اسید که خواص ضدچروک دارد و سلول‌های جدید پوستی تولید می‌کند.

 

– ساپوژن که برای نرم کردن پوست استفاده می‌شود.

 

– صاف‌کننده چین و چروک‌های پوست گردن و صورت

 

– جوان کننده و لایه‌بردار پوست (روشن کننده، ضدلک و نرم‌کننده)

 

– التیام سوختگی، بخیه، جای زخم، بخیه و برطرف از بین بردن گوشت اضافه

 

– کمک به سلامت خشکی لب و تیرگی و پف زیر چشم و جای جوش

 

– موثر برای درمان بیماری‌های پوستی مثل درماتیت، پسوریازیس، اگزما

 

– بهترین برطرف‌کننده ترک‌های پاشنه پا و ترک‌های چاقی لاغری و ترک‌های بعد از زایمان.

 

-التیام سوختگی، بخیه، جای زخم، بخیه و برطرف از بین بردن گوشت اضافه

 

– التیام دهنده مشکلات پوستی مانند لک‌های قرمز روی پوست،خشکی پوست، خراشیدگی‌ها، موهای خشک،سوختگی‌های سطحی، ترک لب‌ها، آفتاب سوختگی.

 

مرطوب‌کننده پوست:

 

این روغن  معمولاً به‌عنوان مرطوب‌کننده عالی پوست به کار می‌رود. ازآنجاکه  به‌سرعت توسط پوست جذب می‌شود، پوست شما به‌شدت تیره و یا چسبناک نمی‌شود.

درمان بیماری‌های پوستی:

این روغن در درمان مواردی مانند خارش پوست وجود دارد، همچنین دیگر ناراحتی‌هایی مانند بریدگی، سوختگی‌ها، سایش‌ها، آفتاب‌سوختگی و تاول‌ها. این روغن در درمان ضایعات، درماتیت، اگزما، پسوریازیس، پوست خشک، شرایط موی خشک، زخم بستر  و بسیاری از بیماری‌های دیگر به کار می‌رود.

تأثیرات ضد چروکی:

روغن شتر مرغ خاصیت ضد پیری دارد و بنابراین برای افراد مسن و کسانی که به دنبال حفظ ظاهر جوان خود هستند مفید است. شکل‌گیری علائم مختلف پیری، ازجمله چین‌وچروک و کیسه‌های چشم‌زخمی را کاهش می‌دهد.  روغن شترمرغ از ضخیم کردن پوست جلوگیری کرده و اثرات نامطلوب پیری را از بین می‌برد.

برطرف کردن آکنه

روغن شترمرغ باعث تمیز شدن پوست می‌شود و برای درمان جوش مؤثر است. این روغن سطح پوست را از قارچ‌هایی رشد یافته بر روی سطوح پوست پاک‌سازی می‌کند و سبب از بین رفتن جای آکنه با احیا نمودن سلول‌های پوست می‌شود.

استفاده از روغن شترمرغ به‌عنوان ضد آفتاب

روغن شترمرغ پوست را از اثرات شدید نور خورشید مصون داشته و اگر پوست دچار آفتاب‌سوختگی و صدمه گردد این علائم را بهبود می‌بخشد.

روغن شتر مرغ

روغن شتر مرغ

روش تشخیص روغن شترمرغ واقعی

 

نکاتی که برای تشخیص روغن شترمرغ اصلی باید مدنظر داشت:

 

  • در دمای معمولی اتاق (حدود ۲۵ درجه) این روغن باید کاملاً به‌صورت مایع قرار بگیرد و در آن هیچ نوع ماده‌ی جامدی موجود نباشد.
  • روغنی که اصل باشد در هوای سرد به‌صورت جامد و سفیدرنگ است و در دمای معمولی به رنگ زرد و طلایی دیده می‌شود.
  •  قدرت جذب خیلی سریعی دارد و در مدت ۵ تا ۷ دقیقه جذب پوست شده و بر روی پوست هیچ‌گونه حالت چربی باقی نمی‌ماند و بعدازاین مدت به شستشو با مواد شوینده نیازی ندارد و به‌راحتی پاک می‌شود.
  • روغن اصل بوی مخصوص به خود را دارد که از دیگر روغن‌های گیاهی آن را متمایز می‌کند که از این طریق می‌توان خوب و مرغوب بودن آن را تشخیص داد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *