مجله ملایی ارگانیک

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست+[معرفی کامل هرکدام]

   تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان در چیست؟

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان-ممکن است تصور کنید استفاده از آبرسان فقط مخصوص افرادی است که پوستی خشک دارند. اما آبرسانی به پوست همانند آبرسانی به کلیه اعضای بدن اهمیت ویژه‌ای برای تمام انواع پوست دارد. همان‌طور که بدن‌تان   به آب نیاز دارد، پوست شما هم از هر نوعی (خشک، چرب، حساس، مختلط یا معمولی) که باشد، به آبرسانی نیاز دارد.

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم‌های آبرسان  به پوست آب اضافه می‌کنند و همچنین کاری می‌کنند که آب در پوست جریان پیدا کند و شاداب شود. اما محصولات مرطوب کننده در واقع به بهبود پوست با کاهش از دست رفتن آب کمک می‌کنند.

 

 

پوستی که کم آب است باید آبرسان درمان شود، در حالی که پوست خشک فاقد چربی است و باید با محصولات مرطوب کننده مرطوب شود و چربی خود را دوباره به دست آورد. خشکی پوست در واقع نوعی بیماری پوستی است در حالی که پوست کم آب چیزی است که هر کسی،  می‌تواند آن را تجربه کند.

در تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان و انتخاب آنها برای پوستتان مهم این است بدانید که هر کدام از اینها بر روی پوست متفاوت عمل می‌کنند، زیرا آنچه شما انتخاب می‌کنید می‌تواند سلامت پوست شما را بهبود دهد و یا دچار مشکل کند. هدف نهایی شما از انتخاب محصولات مراقبت پوستی این است که پوست خود را آبرسانی کنید و همچنین طراوت و زیبایی آن را حفظ کنید و این کار را باید ابتدا با شناخت نیازهای پوستی خود انجام دهید.

کرم مرطوب کننده یا آبرسان؟

 

کرم مرطوب کننده و آبرسان، جز ضروریات مراقبت از پوست به شمار می‌روند و تامین غذای لازم برای پوست شما را بر عهده دارند.

همچنین کرم مرطوب کننده و آبرسان به شما کمک می‌کنند تا پوستی نرم و عاری از خشکی داشته باشید و از پیری زودرس پوستتان نیز جلوگیری کنید اما دانستن تفاوت این دو کرم، به شما کمک می‌کند تا آن محصولی را که پوست شما بیشتر به آن نیاز دارد را انتخاب کنید.

تعریف کرم مرطوب کننده و آبرسان

 

  • کرم مرطوب کننده: این نوع کرم، لایه‌ای محافظ روی پوست ایجاد می‌کند تا رطوبت داخل منافذ پوست حفظ شود. این کار از تبخیر آب از سطح پوست جلوگیری می‌کند و پوست شما همواره نرم و لطیف به نظر می‌رسد.
  • کرم آبرسان: این نوع کرم، رطوبت هوا را جذب و سپس به سلول‌های پوست شما تزریق می‌کند تا میزان رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست شما تامین شود.

تفاوت کرم رطوبت رسان و آبرسان

اگر پوستتان بیش از حد خشک به نظر می‌رسد و نشانه‌های تشنگی در آن پیداست، هر دو کرم‌های مرطوب کننده و کرم آبرسان می‌توانند برایتان کاربردی باشند و پوستی صاف و لطیف را به شما هدیه کنند اما دقیقاً به کدام یک بیشتر احتیاج دارید؟

 

اگر پوستتان خشک است و در برخی موارد پوسته پوسته می‌شود، چربی پوست شما به حداقل میزان خودش رسیده و نیاز به کرم مرطوب کننده  دارید اما اگر پوستتان خشک است و آب از منافذ آن سریعاً تبخیر می‌شود، به کرمی از نوع آبرسان نیاز دارید. آبرسان باعث نرم شدن پوست می‌شود اما اگر روغن یا چربی طبیعی در پوست نباشد، نرمی‌ سطح پوست نیز از بین خواهد رفت.

 

اگر رطوبت پوست از بین برود، به علت کاهش چربی پوست، نرمی‌ آن نیز کم می‌شود و کم کم آثار خشکی در پوست نمایان می‌شود. آبرسان از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری می‌کند و در صورت کاهش این فاکتور در صورت، پوسته‌ها و ترک‌های ریز روی پوست ظاهر شده و لطافت پوست رفته رفته از بین می‌رود.

اگر پوستتان خشک است، پوسته پوسته می‌شود و سطح آن تیز به نظر می‌رسد، باید از کرم رطوبت رسان استفاده کنید تا چربی مورد نیاز پوستتان تامین شود و همچنین اگر پوستتان کدر به نظر می‌رسد و خطوط ریز چین و چروک بر روی آن مشاهده می‌کنید، باید از آبرسان استفاده کنید.

نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست چگونه است؟

برای استفاده از کرم آبرسان باید ابتدا پوست صورت را با یک ماده شوینده ی مناسب شست و شو داده و هم چنین دقت شود از آب گرم برای شست و شو استفاده نشود چون خشکی پوست را افزایش داده و بعد از شستن پوست با یک دستمال کاغذی و یا یک پارچه کتان سفید سطح پوست  خشک شود و نباید از حوله استفاده شود چون حوله حداکثر میزان میکروب و باکتری را به خود جذب می کند، دقت شود مقداری  از کرم آبرسان را روی دست گذاشته و به صورت ضربه ی آرام به پوست زده شود و به صورت دورانی  روی پوست پخش شود تا سریعتر جذب شود.

نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده  پوست چگونه است؟

برای استفاده از کرم مرطوب کننده باید پوست را شست و شو داده  و هنگامی که مقداری  رطوبت دارد از مرطوب کننده استفاده شود و به آرامی روی پوست پخش شده ماساژ داده شود ، حرکت دورانی توصیه نمی شود چون ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.

فواید کرم آبرسان پوست 

فواید ابرسان عبارت اند از:

  • حفظ آب لایه سطحی پوست
    ● استفاده از کرم کرم آبرسان لک های پوست را از بین میبرد
    ● به جوانی پوست کمک می کند
    ● کم کردن خط های ریز و لک های خشک
    ● باعث کاهش چروک می شود.
    ● کرم آبرسان پوستی لطیف و نرم و سالم و درخشان را به شما عطا می کند
    ● باعث تغذیه پوست با یک لایه حفاظتی برای ایجاد سد در برابر اشعه ها و غیره از خاصیت بی نظیر کرم آبرسان پوست  است.
  • فواید کرم مرطوب کننده پوست:

  • ● جوان کننده ی پوست
    ● درمان خشکی پوست
    ● جلوگیری از جوش و لک
    ● افزایش دهنده ی رطوبت پوست و محافظت
    ● دارای مواد مغذی برای پوست
    ● خاصیت آنتی اکسیدان و ضد سرطان
    ● کاهش ضرر های استفاده ی دائمی از لوازم آرایشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *