مجله ملایی ارگانیک

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست-گلاب معجزه زیبایی

فواید گلاب برای زیبایی پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست-خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. برای مراقبت از پوست  خود به کار برده میشود. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای انواع پوست  مناسب است که شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد.

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

گلاب جایگزین تونر صورت

استفاده از تونر معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود. درحالی که استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند. از این رو تونر صورت در کنار پاک‌کنندگی، PH پوست را هم تنظیم می‌کند.(تاثیر گلاب بر زیبایی پوست)

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست- گلاب خالص یک ماده طبیعی است که PH پوست را متعادل می‌کند و بعد از تمیز کردن باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیرپوستی کمک می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت بهتر از استفاده از تونرهایی با پایه مواد شیمیایی است که ممکن است پوست را به مرور خشک کنند. گلاب را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود. با این کار در لحظه احساس شادابی بیشتری در پوست می‌کنید و عطر رز باعث بهتر شدن روحیه و حال و هوای شما می‌شود.

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

گلاب و کاهش پف چشم

پف و ورم دور چشم در واقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. یکی از پرطرفدارترین روش های موجود برای رفع پف اطراف چشم استفاده از پنبه آغشته به گلاب است. انجام این کار به ویژه به مدت چندین هفته میتواند به بهبود انعطاف پذیری پوست دور چشم کمک کند.

به همین دلیل از گلاب به عنوان یکی از موثرترین درمان های خانگی میتوان استفاده کرد.تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

آرایشت رو با گلاب پاک کن

پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند. همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک کند. با استفاده از گلاب پوست شاداب و مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست

استفاده از گلاب به عنوان ابرسان پوست

تاثیر گلاب بر زیبایی پوست- یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می‌کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قطره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها چند برابر شود. همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *