مجله ملایی ارگانیک

الاستیک پوست-چگونه پوست را الاستیک کنیم

اتوحالت الاستیک پوست چیست

الاستیک پوست شاید برای اولین بار هنگام آرایش چشم متوجه آن شوید.

گوشه پلک خود را به یک طرف بکشید اگر پوست به سرعت به حالت اولیه خود بازنگردد یعنی خاصیت الاستیک خود را از دست داده است

با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد.

این فرایند باعث می شود که پوستتان حالت الاستیک خود را از دست بدهد و دچار چین و چروک و پیری زودرس شود.

عوامل از بین رفتن قابلیت ارتجاعی یا الاستیک پوست
بطور طبیعی قابلیت ارتجاعی پوست در اثر افزایش سن افراد به مرور کم و کم تر شده
الاستوز باعث می شود پوست چروکیده و آویزان به نظر برسد.

پوست صورت به دلیل اینکه بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید و آلودگی های موجود در هوا قرار دارد سریع تر از دیگر نواحی بدن دچار الاستوز می گردد. این حالت ارتجاعی پوست قابل درمان است. در این مطلب دلایل تشدید این مشکل و راه های بهبود آن را به شما خواهیم گفت.

دلایل از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست
پوست بزرگترین عضو بدن است. همچنین سپر بدن در برابر عوامل خارجی می باشد. با افزایش سن، پوست تاثیر تغییرات زمان را نمایان می کند. علاوه بر کلاژن، الاستین هم کاهش می یابد و از بین می رود. الاستین پروتئینی است که قابلیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند و در بافت پیوندی لایه درم وجود دارد.

الاستیک پوست

الاستیک پوست

عواملی که باعث بدتر شدن و تسریع الاستوز شود

قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی هوا، تغذیه ناسالم، سیگار کشیدن، کاهش سریع و شدید وزن.

بلغور جو دوسر

برای ماسک های الاستیسیته بر پایه بلغور جو دوسر مفید است. چند قاشق بلغور جو دوسردر شیر خیس کن این خمیر را روی صورت و دستان خود بمالید.  متوجه خواهید شد که پوست صاف تر، لطیف تر و کشسان تر شده است.

عسل

می توان تقریباً به همه ماسک ها عسل اضافه کرد تا خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد، عسل به تنهایی و به عنوان پایه ای برای ماساژ بدن مفید است.

عسل را میتوان به طور کامل روی بدن بمالید. دستیاران حمام اطمینان می دهند که پس از این مالش کل بدن جوانی و کشش را به دست می آورد.

آیا می توان با مواد غذایی به بهبود خاصیت کشسانی پوست کمک کرد؟

متاسفانه، تغيير رژيم غذايي و مصرف مکمل ها الاستيسيته را بهبود نخواهد داد. همانطور که سنتان بالا نی رود، میزان الاستین در پوست شما کم می شود اسید چرب امگا3 ویتامین ها و مکمل های دیگر این کاهش را متوقف نخواهد کرد.با این حال، رژیم غذایی مناسب می تواند اطمینان ایجاد کند که الاستین را با سرعت زیاد از دست نمی دهید.

شما می توانید از چیزی که دارید محافظت کنید .دکتر یگودا می گوید: “نه تنها یک رژیم غذایی با مقدار کافی پروتئین لازم است، بلکه بدن نیز نیاز به مواد معدنی روی، منگنز و مس برای تولید کلاژن و الاستین دارد.” این مواد معدنی فرآیند شیمیایی را تغذیه می کنند که دو پروتئین را ایجاد می کند تا بدن شما به طور طبیعی دوباره ترمیم شود.

این که آیا مکمل ها باید مصرف شوند تنها به رژیم غذایی شما بستگی ندارد ، بلکه همچنین بر توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی که مصرف می کنید نیز بستگی دارد.دکتر یگودا می گوید: “اگر رژیم غذایی شما کم پروتئین باشد، ممکن است بدن شما به اندازه کافی برای ترمیم و ایجاد چیزهایی که به آن نیاز است ، ماده اولیه نداشته باشد و حتی اگر شما یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید، 1 در 3 نفر در جذب مناسب مشکل دارند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *